اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

جزئیات هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی/ ضرورت تحقق روح و روان جامعه رضوی

دبیرتخصصی هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی گفت: هر کسی در هر مسئولیتی که دارد باید تلاش کند تا باطن روح و روان سطح جامعه را رضوی کند و این جشنواره به واسطه آثارش فرصت مناسبی برای تحقق این امر است.

جزئیات هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی/ ضرورت تحقق روح و روان جامعه رضوی

«محمدصادق افراسیابی» دبیر تخصصی هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، با اشاره به روند برگزاری هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی، اظهار داشت: هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در چهار محور ارزش‌های فردی، اجتماعی، حاکمیتی و زیارت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش ارزش‌های فردی، مصادیقی همچون اخلاق،‌ صداقت و راستگویی را مدنظر داریم؛ چراکه این مصادیق در سیره امام رضا(ع) است و ایشان بر این مصادیق تأکید دارند.

دبیر تخصصی هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی تصریح کرد:‌ در بخش ارزش‌های اجتماعی، مصادیقی همچون کمک به دیگران است. اگر مروری بر سیره امام رضا(ع) داشته باشیم، متوجه می‌شویم که ایشان بر احسان به خلق و کمک به دیگران تأکید دارند و ما باید بتوانیم این مصادیق را در جامعه امروز نمایش دهیم.

افراسیابی اظهارداشت: در بخش حاکمیتی موضوعی که برای‌مان بسیار مهم است این بوده که مسئولان کار مردم را راه بیندازند. درواقع همدلی و تعاون میان دولت و مردم؛ مسئولان و مردم باید نمایش و الگوسازی شود.

وی ادامه داد: در بخش زیارت سعی داریم این موضوع را فرهنگسازی کنیم که ساده به زیارت نگاه نکنند، بلکه زیارت همراه با معنویت باشد. ما به واسطه پوستر، اینفوگرافی و دیگر آثار سعی داریم این مفاهیم را به تصویر بکشیم.

دبیر تخصصی هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی تصریح کرد: مجموع جوایزمان در همه بخش‌های جشنواره یازده میلیون تومان است و در کنار آن یک جایزه ویژه پنج میلیون تومانی به همراه لوح تقدیر و تندیس به برگزیده ویژه جشنواره اهدا می‌شود.

وی بیان کرد:‌ تا کنون تعداد آثار ارسالی 10 برابر افزایش یافته است و مخاطبان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی اقدام کنند. همچنین برای تحقق این امر دو هشتگ امام رضا و امام رئوف را در نظر گرفته‌ایم. البته علاوه بر این سایت شمس طوس دیگر ارسال آثار در جشنواره است.

افراسیابی اظهار داشت: روبیکا، آخرین خبر،‌ آپارات، نماشا، تماشا، چارخونه، خبرفوری و پروفایل، هشت رسانه پرمخاطب است که به عنوان راه‌های ثبت نام مخاطبان در جشنواره به شمار می‌رود. همچنین اگر فردی در شبکه اجتماعی خارجی حضور داشته باشد و بتواند اثرش را در آن شبکه بازنشر دهد، می‌تواند در جشنواره شرکت کند؛ چراکه معتقدیم امام رضا(ع) محدود به ایران نیست و متعلق به همه انسان هایی است که به اخلاق عقیده دارند.

وی بیان کرد: استان قزوین برای دومین سال است که میزبان برگزاری جشنواره است و البته سال گذشته جشنواره در بخش‌های نرم‌افزار و اپلیکیشن بود. همچنین سال گذشته 200 نرم افزار و اپلیکیشن به جشنواره ارسال شد، اما تا کنون و با وجود آنکه تا 10 بهمن ماه تمدید شده است، 2500 عکس، نوشته، ویدئو، از طریق هشتگ‌ها ارسال شده است که البته پیش بینی ما این است که تعداد آثار بیشتری به جشنواره ارسال شود.

دبیر تخصصی هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی تصریح کرد: بنیاد امام رضا(ع) دغدغه حمایت از تولید محتوا در حوزه فیلم، انیمیشن، سینما، موسیقی و بازی‌های رایانه‌ای را دارد تا ارتباطش را با فضای مجازی بیشتر کند و ما باید تلاش کنیم تا به فضای مجازی رنگ و بوی رضوی بدهیم تا مخاطبی که وارد فضای مجازی می‌شود، یاد امام رضا(ع) را در قلبش احساس کند. درواقع همه ما باید در این موضوع مشارکت داشته باشیم.

وی بیان کرد: در حوزه حاکمیتی همه نهادهای حاکمیتی باید سیاست‌گذاری کنند تا بتوانیم رنگ و بوی رضوی را در دنیای حقیقی و مجازی ایجاد کنیم. همچنین یکی از نکاتی که به چشم می‌آید این است که گاهی اوقات زائران برای آنکه دست‌شان به ضریح برسد، دیگری را هل می‌دهند درحالی که به واسطه آثار فرهنگی می‌توانیم این موضوع را فرهنگسازی کنیم که به هنگام زیارت مراقب زائران باشیم تا آسیبی به آنها نرسد و حتی اگر زائر میانسالی را می‌بینیم او را کمک کنیم تا بتواند زیارتش را انجام دهد. 

افراسیابی ادامه داد: ما باید در سطح جامعه باطن روح و روان را رضوی کنیم تا جامعه ما تعالی یابد. همچنین نارسایی اجتماعی ما ناشی از این است که خود را به معنای واقعی رضوی نکرده‌ایم. 

وی با اشاره به تفاوت دبیر تخصصی با هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی، گفت: این عنوان مسئولیت از حیث قالب است که همه موارد را با نگاه تخصصی داشته باشیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول